Nowe kierunki kształcenia - ARANŻACJA WNĘTRZ oraz PROJEKTOWANIE WYROBÓW ARTYSTYCZNYCH!

Arrow up
Arrow down
Chcesz w przyszłości studiować architekturę?
Malarstwo?
Rzeźbę?
Grafikę?
Zostań uczniem naszej szkoły! My przygotujemy Cię do tych studiów!

Inga Ginalska

Bohaterką mojego reportażu jest Inga Ginalska, uczennica klasy IV Liceum Plastycznego w Krośnie. Na temat swojej pracy dyplomowej wybrała fotografię ,,Toward Los Angeles, California 1937’’ autorstwa Dorothy Lange, a przedstawiła ją poprzez płaskorzeźbę. Inga zainspirowała się zbiorami archiwów amerykańschich dotyczących Wielkiego Kryzysu z lat 30 XX wieku. W tych dziełach widoczne były skutki załamania gospodarczego w USA, charakteryzującego się zmniejszeniem rozmiarów produkcji, dochodów realnych społeczeństwa, którym towarzyszył wzrost bezrobocia. Kryzys rozpoczyął się w sferze produkcji dóbr inwestycyjnych, obejmując po kolei każdą dziedzinę gospodarowania. Impulsem jego wystąpienia  było zahamowanie tempa wzrostu popytu na dobra konsumpcyjne. Dlaczego autorka wybrała właśnie tę fotografię? Zainspirowały ją takie elementy jak podkreślenie na zdjęciu ogromu przestrzeni, mozołu marszu postaci. Z drugiej strony wyraźnie wyeksponowany jest sarkastyczny stosunek autorki zdjęcia do sytuacji. By go okazać przeciwstawia sobie idących w nieskończoność ludzi z tablicą reklamującą wygodne podróże kolejowe, z których w oczywisty sposób nie mogą skorzystać. Wydaje się, że wędrowcy mają w plecakach coś więcej, niż tylko podstawowe rzeczy, być może owoce pracy całego ich życia. Wraz z drogą, po której idą, a mogącą mieć znaczenie symboliczne, Inga uznała, że jest to swoista ironia dotycząca marzeń o amerykańskim śnie. Cały czas czeka na nich nieskończoność drogi, którą podążają. Prażące słońce południa, może symbolizować środek ich życia, fakt, że aż do zmierzchu swych dni nadal będą w podróży i nie wiemy czy osiągną swój wymarzony cel. Wszystkie te czynniki sprawiły, że zdjęcie to wydało jej się na tyle urzekające i interesujące, iż postanowiła przeprowadzić własną analizę jego znaczenia, kompozycji i przekazu.

ginalska

Autorka płaskorzeźby tak mówi o swojej pracy: "Surowiec niezbędny do wykonania płaskorzeźby pozyskałam z zasobów szkolnych. Po obróbce drewna przystąpiłam do sporządzenia szablonu z kartonu. Posłużył mi do dokładnego rozrysowania elementów na drewnie. Wprowadziłam najistotniejsze linie oraz rozpoczęłam stopniowanie poszczególnych planów płaskorzeźby. Kierując się zasadą od ogółu do szczegółu przystąpiłam do wyeksponowania najdalszego planu. Następnie zaczęłam wyraźniej zaznaczać linie najbardziej charakterystycznych elementów takich jak horyzont, droga i bilbord reklamowy. Kluczowe również było oddzielenie postaci od otaczającej je przestrzeni. Dobierając odpowiednie profile dłut nadawałam pracy coraz większą szczegółowość. Materiał w którym pracowałam był bardzo miękki i doskonale wysuszony. Jedynym problemem z jakim musiałam sobie poradzić była kruchość drewna przy rzeźbieniu drobnych elementów. Ten etap pracy był bardzo czasochłonny, wymagał precyzji i uwagi. Ostatnim etapem pracy było zabarwienie bejcą oraz pokrycie płaskorzeźby woskiem ochronnym. Nadało jej to większą wyrazistość oraz przestrzenność.

Jesteś tutaj: Home Pracownie Fotografia Inga Ginalska

 

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.